Cvičení na míčích

Cvičení na velkých míčích pro těhotné a pro maminky po porodu - každá lekce obsahuje protažení celého těla, krátké zaměření na uvědomnění, posílení, ale i uvolnění pánevního dna. Následuje nejoblíbenější část, rytmické cvičení na míčích, lehce aerobní, hravé a zábavné, přiměřeně zatěžující naše tělo, tak abychom si cvičení užily, ale také se trochu zapotily. Nakonec se přesouváme z míče na zem. Zde posilujeme, protahujeme, relaxujeme.

Součástí každé lekce je 15-30 minut věnováno sdílení a povídání si na Vámi navrhovaná témata zaměřená nejčastěji na těhotenství, porod, péči o miminko, kojení, příkrmy, spinkání atd.

Proč zrovna míče ?

Samotné sezení na velkém míči má na pohybový aparát příznivý účinek.  Tím, že sedíme na povrchu, který není stabilní, se stává sed aktivní, posiluje se vnitřní stabilizační systém - pánevní dno, břišní svaly a  hluboko uložené svaly okolo páteře.

Cvičení na  míčích působí preventivně proti bolestem zad. Balanční sezení nás nutí zaujmout správný postoj a držení těla. Pohupování na míči napomáhá dobrému prokrvení v oblasti meziobratlových plotének, což zpomaluje jejich opotřebení.

Pánevnímu dnu věnuje pozornost asi každá těhotná maminka, pro nás ženy je ale tento sval velmi důležitý nejen v době těhotenství. Aktivní zapojení pánevního dna docílíme opět samotnou pozicí na míči a během cvičení se tomuto svalu budeme samostatně věnovat. Posílení pánevního dna může pomoci například s poporodní inkontinencí.

Na míčích si můžou dovolit cvičit velmi dynamicky i těhotné ženy, aniž by zatěžovaly nosné klouby. Pružný povrch míče šetří miminko před otřesy, které vznikají třeba při skákání nebo běhání.

Protože pro lepší stabilitu cvičíme na boso, posilujeme tak nožní klenbu a předcházíme vzniku křečových žil.